Informacja
o
przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i
2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 2016, 119,
str. 1, sprost. Dz. Urz. UE. L 2018, 127, str. 2) (w skrócie „RODO”),
informujemy, że:
1. Administratorem
Danych Osobowych jest Urząd Miejski w Suwałkach
reprezentowany przez Prezydenta Miasta Suwałk, z siedzibą przy ul.
Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, tel.: 87 562 80 00, adres e-mail
org@um.suwalki.pl, adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) na
ePUAP: /UMSuwalki/esp .
2. Administrator
Danych Osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych,
kontakt pisemny na adres siedziby Urzędu Miejskiego w Suwałkach, ul.
Adama Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, kontakt na adres poczty
elektronicznej e-mail iod@um.suwalki.pl, bądź telefonicznie 87 562 82
08.
3. Podstawą
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
• art. 6 ust. 1 lit.
c) RODO w związku z ustawą z dnia 17 maja 1989 r.
Prawo geodezyjne i kartograficzne. Pani/Pana dane będą przetwarzane w
celu zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z
przepisu prawa: art. 7d, art. 24 ust.3; art. 28b, ustawy z dnia 17 maja
1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz § 12 ust. 1
rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 2 kwietnia
2021 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu
geodezyjnego i kartograficznego,
• art. 6 ust. 1 lit.
a) RODO - jeżeli wyrazi Pani/Pan zgodę, wówczas
będziemy przetwarzać również Pani/Pana dane kontaktowe np. numer
telefonu w celu ułatwienia kontaktu z wnioskodawcą.
4. W związku z tym,
że Pani/Pana dane osobowe w postaci numeru telefonu
lub adresu email przetwarzane są na podstawie zgody, o której mowa w
art. 6 ust. 1 lit. a) RODO przysługuję Państwu prawo cofnięcia zgody w
dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Aby wycofać
zgodę należy złożyć oświadczenie na adres siedziby Administratora
Danych Osobowych.
5. Pani/Pana dane
osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z
regulacji prawnych takich jak kategorii archiwalnej dokumentacji
określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i
związków międzygminnych.
6. Przysługuje
Pani/Panu prawo do żądania dostępu do danych osobowych
(art. 15 RODO), prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO), prawo do
usunięcia danych na zasadach określonych w art. 17 RODO, prawo
ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO).
7. W związku z
przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Pani/Panu
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych odbywa się z naruszeniem w myśl obowiązujących przepisów.
8. Pozyskane od
Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom
innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. Ponadto dostęp do
danych mogą mieć podmioty, z którymi Administrator Danych Osobowych
zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach
obsługi
systemów informatycznych (nadzoru i asysty technicznej nad systemami).
9. Podanie danych,
które są obowiązkowe, jest wymogiem ustawowym i
jesteście Państwo zobowiązani do ich podania. Niepodanie lub podanie
niepełnych danych osobowych, które są obowiązkowe, może skutkować
pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. Podanie numeru telefonu jest
dobrowolne i nie jesteście Państwo zobowiązani do jego podania.
Niepodanie danych w postaci numeru telefonu spowoduje, że Urząd nie
będzie mógł w szybkim czasie skontaktować się z Państwem w sprawie
złożonego wniosku.
10. Pani/Pana dane
osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.
1 i 4 RODO.